lauantaina, heinäkuuta 4

Olen haavoittunut

En siedä yhtään jos mua kohdellaan huonosti ja saatan nopeasti asiaa yhtään sen enempää miettimättä pistää välit poikki johonkin ihmiseen. Sietokyky on todella alhainen. Johtunee siitä, että olen jo ottanut iskuja ihan tarpeeksi vastaan ja pienistäkin vastoinkäymisistä saan allergisen reaktion. Tässä ihmisiä joihinka olen viimeisen vuoden sisällä laittanut välit poikki..
- isän äiti
- isän sisko
- äiti - moneen kertaan jopa
- 2 eri naapuria
- yksi tuttava

Lista olisi loputon jos luettelisin kaikki ne joihin olen laittanut välit poikki elämäni aikana.
Ja ainoastaan äidille olen sanonut suorat sanat. Ehkä sekin kertoo aika paljon. En halua huudella haavoittuvaisuudestani, mutta joskus saatan sanoa suoraan jos ottaa päähän jonkun törkeä käyttäytyminen. Minusta elämä on liian lyhyt, että viettäisin sen ilkeiden ja välinpitämättömien ihmisten seurassa. Loukatuksi tuleminen sattuu. Toisinaan mököttäminen ja välien rikkoutuminen saa minut tuntemaan yksinäisyyttä. Kuten juuri nyt kun pienen ajan sisällä on tapahtunut paljon asioita ja tuttava/sukulaispiiri on pienentynyt.

Yritän (alitajuisesti?) kuitenkin paikata menettämiäni suhteita. Esim. kun lakkasin pitämästä tätiini yhteyttä, niin toisaalla välit enoon lämpenivät. Ymmärrän, että kaikissa kanssakäymisissä ihmisten kanssa tulee vastaan kitkaa, mutta minulla on inhimilliset odotukset odottaa anteeksipyyntöä jos minua on loukattu. Yleensä se menee niin. Minä olen mukava ja yks kaks joku tekee törkeän tempun tai puhuu erittäin ilkeitä asioita. Minä tietenkin juoksen karkuun tilanteesta ja jään odottamaan anteeksipyyntöä, jota ei siis useimmiten kuulu. Joskus anteeksipyyntö on sen verran mitätön tai se ei enää auta niin annan olla. Kaikkea ei pysty unohtamaan. Äidinkin teot ovat syöpyneet joka soluuni.

Minusta tuntuu, että minussa on joku piirre, että minua on jollakin lailla helppo satuttaa. Jopa asiakaspalvelutyössä olen ollut helppo kohde purkautumiselle.

Tällä hetkellä olen aika maissa. Elämä tuntuu niin hauraalta ja ihmiset ilkeiltä. Ja juuri silloin kun janoaa rakkautta, saakin vihaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti