tiistaina, elokuuta 18

Menis jo ohi...


"Lapsi on kiukkuinen, masentunut, hapan, tottelematon, pisteliäs, nenäkäs tai jopa kyyninen. Myös epärealistiset fantasiat ovat uhmaikäiselle tyypillisiä." Näin kertoo Wikipedia uhmaiän oireista. Minulla ei taida olla mitään lisättävää. Minusta on viety kaikki mehut ja väsyneenä olen raahautunut tietokoneen ääreen kertomaan sen tänne. Luojan kiitos, lapsi nukkuu. Jälleen kerran vietän omaa aikaani puolikuolleena mutta onnellisena siitä että minun ja lapsen päivä on pulkassa. Toivon että tämä vaihe menee ohi nopeasti.

4 kommenttia:

  1. Kiitos Sinulle kun kirjoitat tarkeasta aiheesta!

    VastaaPoista
  2. Kiitos että kävit lukemassa :)

    Valitan sen minkä kehtaan, isoimmat olot ovat jossakin rivien välissä jottei kellekään tule mieleen kysymys - miksi - miksi tein lapsen jos se on niin helvetin hankalaa.

    Rakastan lastani enemmän kuin mitään enkä tiennyt edes tälläistä rakkautta olevan...Mutta. Niin. Useimmalle lapselle tulee vaikeita kausia ja yksi minun tapani selvitä niistä on kirjoittaminen.

    VastaaPoista
  3. Mä olen seurannut veljieni lasten kasvamista ja kehittymistä ja noi kasvukaudet ovat olleet niissä todella selvästi näkyvissä. Hertsileijaa miten ne muksut on vanhempiaan pyörittäneet! Nyt on teini-iän raivot ja kapinat päällä! Eli kestämistä niissä kyllä on, pikku kullannupuissa!
    Tsemppiä ja voimia sulle! Onneksi ne lapset on kuitenkin maailman rakkaimpia! :)

    VastaaPoista
  4. Todellakin rakkaudella on mieletön voima että jaksaa kaikki vastoinkäymiset lapsien kanssa! Lapsen kasvatuksessakin tulee morkkiksia. En siis ole varmasti mitenkään poikkeus siinä kuinka voikaan tuntea syyllisyyttä toimistaan. Aina miettii, joka ilta, kun asunto on hiljentynyt, teinkö nyt oikein, olinko kohtuuton, mitäs nyt? Loputtomia kysymyksiä.

    Ikinä en lakkaa myöskään ällistelemästä sitä, kuinka tolkuttomasti jo yksi lapsi teettää työtä. Lapsen kasvatus ei ole niitä yksinkertaisimpia asioita. Mutta tässä asiassa olen optimisti - kova työ palkitaan vielä :)

    VastaaPoista